Hoger in Google komen
Hoger in Google komen door middel van een AdWords-campagne mag in sommige gevallen misschien wel wat kosten, maar wanneer hier een goed opgezette campagne uit voortvloeit, verdient dit bedrag zich dubbel en dik terug. Google is de zoekmachine die het eerst in iemand opkomt wanneer je de vraag opwerpt “Hoe zoek je online iets op?” Er zijn niet voor niets werkwoordverbuigingen van gemaakt, zoals “Wacht, ik Googel het wel even”. Google is een oppermachtige zoekmachine. Wanneer iemand naar iets specifieks op zoek is en dit intikt, zal diegene zeer waarschijnlijk niet blijven hangen bij een pagina die niet meteen het gewenste resultaat geeft. Misschien heb je het zelf al eens meegemaakt dat je op een tof paar sneakers klikt en deze vervolgens op de site van de webshop nergens te bekennen – of al lang en breed uitverkocht – zijn. In zo’n geval klik je snel door naar de concurrent.
AdWords en biedstrategieën
Je kunt op verschillende manieren een AdWords-campagne op (laten) zetten. Je kunt bijvoorbeeld het doorklikpercentage het te betalen bedrag laten bepalen. Wanneer je per klik betaalt, wordt aan de hand van een veilingmodel berekend hoeveel je voor zo’n klik moet betalen. Als de concurrentie hoog is, wordt de zogenaamde CPC (cost per clic) duurder. Er zijn echter ook nog wat andere factoren die mee spelen in de bepaling van de uiteindelijke prijs, zoals bijvoorbeeld de kwaliteitsscore.Dan heb je verder nog de CPA (cost per aquisition of cost per action). Hierbij geldt alle activiteit op jouw pagina als leidraad. Het inschrijven voor jouw nieuwsbrief valt daar ook al onder. Het is zaak om hier, indien je onervaren bent, iemand op te zetten die enige expertise in huis heeft wanneer het gaat om het op touw zetten van AdWords-campagnes, want het risico dat je geld verliest is aanzienlijk hoger wanneer je niet goed weet waar je mee bezig bent. Bij de vCPM-methode koop je duizend vertoningen. Wanneer die gehaald zijn, betaal je een bedrag dat je zelf in de hand hebt daar je zelf van tevoren hebt aangegeven hoe hoog deze som maximaal mag zijn. Aangezien je bij deze laatste biedstrategie kunt kiezen of je je advertentie voor een bepaalde website wilt hebben of speciaal voor een specifieke doelgroep.
Een bevredigend resultaat
Wanneer je er zeker van wilt zijn dat de AdWords-campagne zijn vruchten af gaat werpen, kun je het beste een bureau in de arm nemen dat precies weet welke doelgroep er voor jouw product is en wat die groep mensen graag wil zien. Een bureau als Team Nijhuis is hierin gespecialiseerd en weet je vindbaarheid in Google of in YouTube aanzienlijk te vergroten – en te handhaven.